Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Livet är great!

Det händer väldigt ofta att jag och David pratar om hur glada och tacksamma vi är över det liv vi lever. Vi känner oss stolta över att vi många gånger går emot våra rädslor och följer våra hjärtans väg. Det är ingen lätt sak att göra det som känns rätt innerst inne och lägga ifrån sig alla förnuftiga och ofta fyrkantiga föreställningar som vi människor gärna vill ha. Vi blir fostrade i att följa vårt intellekt istället för vår känsla vilket många gånger leder till att vi går in i väggen, väljer jobb, partners eller vänner för att behaga andra. Usch va flummigt det här låter men det är faktiskt sådant som jag går och funderar mycket på just nu =). Men nu fortsätter jag att flumma vidare..

Det är faktiskt inte förren nyligen som jag kommit till insikten om att "you are not here too please others". Det var tack vare en god vän som jag förstod att jag i mångt och mycket gör saker för andras skull och inte för min egen. Till exempel umgås jag med vänner som jag inte har något större utbyte av den ganska sorgliga anledningn att jag inte vill göra dom ledsna. Själv skulle jag INTE vilja att någon umgicks med mig av den anledning! Jag tror även att jag ska göra saker för andra men när andra gör något för mig så får jag dåligt samvete..det är också dumt! Detta är dock bara två av många exempel på saker som jag tror att jag MÅSTE göra för andra. MEN nu har jag kommit på att detta är en dum regel att leva efter, som varken gör mig eller andra lyckliga. Man mår så mycket bättre och tycker så mycket bättre om sig själv när man följer sin innre röst och inte tummar allt för mycket på sig själv! Så det tänker jag försöka fortsätta jobba på det. Punkt slut.



Osmickrande men glad bild på oss =).

/Lisa

0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑