Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Loppis dags

Idag ska vi iväg en sväng på loppis och se om vi kan hitta några gamla, fina ramar som vi ska ha på vårat bord på marknaden. Tänkte måla dom vita och rama in info om priser m.m. Vi hade också tänkt äka ut i skogen och leta svamp men David har tyvärr fått en stor blåsa på foten så vi skjuter upp det till helgen istället.
Hur är det med svampen uppe i norrland?


David den här sommaren.

/David&Lisa

3 Kommentarer
Laila

Måndag kväll så var jag, Monica och Karin ute flera timmar. Vi hittade lite gula kantareller och några små trattisar alltså ingen stor skörd. Vet inte om vi är på fel ställen eller någon varit före oss. Men vi ger oss inte, snart tar vi dom! /Laila

2010-08-18 @ 16:43:12
Leni

Här ute vid havet finns alltid lite god matsvamp,så där så att man kan göra gratinerade svampmackor som förrätt..... det vattnas riktigt i munnen när jag skriver om detta, kanske jag ska ta o göra mig lite mat. har suttit en lång stund vid datorn o bokat biljetter till Bokmässan i Göteborg i sept./kramar till storfamiljen/Leni

2010-08-18 @ 17:19:52
Lisa

Laila: Jasså, har någon hittat era gömställen!? Inte bra isf!=) Näe jag vet att ni inte ger er i första taget när det gäller skogen juveler!=)

Kram!



Leni: Mmm..svampmackor är ju så gott! Vilket datum är bokmässan i stockholm?

Kram!

2010-08-18 @ 20:34:04
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑