Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Färdig med klapparna

Det är säkert många som känner sig stressade över alla julklappar som ska inhandlas. Själv är jag i princip klar med mina klappar för i år. Det beror på att jag har gjort det ganska enkelt för mig. Jag har beställt några på nätet, gjort eget och satsat på fler personliga klappar. De flesta jag känner har ju redan det "mesta" så då tycker jag att personliga klappar passar mycket bättre än många dyra och praktiska prylar. Sen så tycker jag att det är en sån hysteri över klappar som jag tycker är så tråkig. Känns som att folk får panik varje år kring den här tiden och kan knappt tänka klart. Då är det ju inte så konstigt att det bara blir jobbigt att tänka på julklappar. Mitt tips till er som känner så: Släpp pressen och försök att se det som något roligt att få ge till de personer som du tycker om! Och var ute i god tid så hinner du fundera och inte köpa något i ren panik =). Sen är det bra att tänka på att det inte behöver bli perfekt varje igång..ibland lyckas man pricka av något som personen blir glad över och ibland misslyckas man och det gör ju faktiskt inte så mycket! Det är ju alltid en liten chansning men jag brukar tänka på vad jag själv blir glad över att få och så anpassar jag det till den som jag ska ge till.

Hur tänker ni kring julklappar och pressen som tycks vara över detta?



/Lisa

2 Kommentarer
alfredo

Klappat och klart.

Det är både och med klappar. kanske en finn tradition. Men också stress och överdriven kommersialism!

Det är roligare tycker jag att ge något när som helst som verkligen behöver något just då

men fint det är hur som helst att ge.

den som ger den får...

Jag vill ha den röd7vita klappen med de lösa snören!

2010-12-08 @ 20:18:12
Lisa

Alfredo: Jag håller med dig om att det är både och. Överdriven komsumtion kan vi skippa!

Ja, det är mycket glädje i att ge!

Den röd/vita klappen behåller jag själv!!!=)

Kram!

2010-12-09 @ 23:37:55
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑