Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



LCHF-Brunch

Min pappa kör stenhårt på LCHF-metoden och är supernöjd med dom resultat han fått. Jag tror absolut att det kan vara ett bra sätt att minska i vikt men då det genast blir svårare att bara äta proteiner och fett då man är vegetarian och omöjligt som vegan så är det inget för mig. Dock skulle det säkert funka då jag äter ägg, fisk och mjölkprodukter men det skulle nog bli lite enformigt. Men ibland (som idag) kör jag vissa LCHF-mål eftersom jag annars äter (läs älskar) kolhydrater! Speciellt mackor =). Ikväll blir det dock hemmagjord pizza..mmmm...


Äggröra med soltorkade tomater och fetaost. Tzatziki, sockerärtor, gurka och ärtskott.

/Lisa


2 Kommentarer
Laila

Mums vilka goda maträtter du ger oss tips på och genom de fina bilderna så har man ju även hela receptet klart för sig. kram Laila

2010-07-02 @ 13:41:10
alfredo

Jag håller fullständigt med dig Lisa. Och varje människa får göra det man vill under förutsättning att man inte skadar någon annan.

Olika saker emellertid passar olika för olika människor. Och framför allt får man välja själv sitt liv. den är och tror mig för att nu använda en klyscha, alltför kort för att låta andra bestämma över en själv.

Naturligtvis får man inte vara fundamentalist. man kan gärna låta sig bli påverkad av andra, så länge inte detta handlar om att bli förtryckt eller utnyttjad av andra.

Eller?

LCHF är den dieten som människor har använd sig av i ca 8 miljoner år innan vi blev bönder dvs. för ca tio tusen år sedan. Då med kolhydrater kom alla folkliga sjukdomar: Diabetes, cancer, reumatismen allergier etc.

Själv, och tusentals andra, har jag blivit fri från min sommar allergi som har plågad mig sedan barndomen. Mitt blodtryck har sänks kraftig och enligt läkaren måste bero på dieten. Slapp bli opererad för en förslitning i armen. Är betydligt piggare än tidigare, min mage som var kaputt innan fungerar perfekt. Och läkaren sade att han sällan hade sett en friskare 60 åring än jag, enligt kontroll undersökningen för 60 åriga. osv.

Bero allt detta placebo effekten? Kanske, kanske inte som det mesta nuförtiden.

Riktigt säkert kan man inte vara på någonting i denna föränderliga värld.

Ja kanske.

2010-07-03 @ 12:24:50


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑