Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Skapa med mat

Det är verkligen en konst att laga god mat. Det är inte lätt men det är spännande och roligt att skapa goda och vackra rätter. Det finns många sätt att utrycka sin kreativitet på och matlagning tycker jag är ett ypperligt sätt. Många tror att dom inte är kreativt lagda bara för att dom inte kan måla eller spela instrument men det finns ju så oändligt många andra sätt att vara kreativ på och inget är bättre eller mer värt än något annat!

Jag kan inte direkt säga att jag är särskilt duktig på det här med matlagning men jag tycker åtminstone att det är himla kul och jag är inte rädd för att prova nya smakkombinationer och ibland misslyckas (för det händer ju då och då)!

Idag fick jag iaf toppbetyg av David. Det blev potatis i tunna skivor, paprika och rödlök i ugnen med olja, salt och pressad vitök. Vegetariska köttbullar (köpta), en grön sallad och en kall sås. Välidigt enkelt och myclet gott.






/Lisa

2 Kommentarer
Leni

Vi kommer då inte att sakna sysselsättning när ni kommer upp/kram/Leni

2010-07-05 @ 12:40:57
DavidLisa

Leni: Det ser vi fram emot!!=)

2010-07-05 @ 22:54:03
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑