Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Allergifri?!?


Foto: David

Kan det vara sant??? Kommer jag hädan efter att kunna säga att jag inte är pollen/gräs- allergiker?!? Det vore nästan för bra för att vara sant...
Vi tar det från början. Min pappa och bror har under alla år lidit av gräs  & pollenallergi. Själv har jag tänkt att jag haft sån tur som sluppit det! MEN, för två somrar sedan (vår första sommar i Örebro) skaffade jag hundvalp (lilla Vilja) och helt plötsligt var jag fullblodsallergiker!!!! Usch, den sommaren led jag. Det är jobbigt att skaffa hundvalp kan jag säga då man under de första månaderna måste springa in och ut med den lilla rackaren ca 10 ggr/dag. Särskilt jobbigt blir det då om man blivit gräsallergiker och får en liten allergiattack varje gång man sätter ner den lilla hunden på den nyklippta gräsmattan! Och ingen medicin hade jag då heller..Näe, kanske är det pga av dom jobbiga minnena från den första sommaren som jag brukar säga att jag aldrig ska skaffa hundvalp igen...Men, hur som helst så överlevde jag och fick så småning om medicin som lindrar besvären. Men jäkla va tråkigt det är att vara allergisk mot världens mest naturliga och fantastiksa- NATUREN! Jag älskar att vara i naturen, finner ro där, hämtar energi och brukar till och med (i smyg) att prata med vackra blommor och träd. Jag vill absolut inte vara allergisk mot något aom jag tycker så mycket om!!!

Denna sommar började naturlivis lika dant. Så fort jag kom hem från Indien i slutet av april (där jag gjort min socionompraktik under 3 månader) så blev jag påmind om min allergi. Trött, snorig, rinnande ögon, hals som kliar o.s.v. Jag köpte som vanligt allergimedicin som kostade hela 800 kr, tråkiga pengar det där..men nödvändigt! MEN, så en dag fick jag tips om en man här i Örebro som med bara 1 behandling kan bota allergier! Jag ringde så klart och bokade en tid hos honom på en gång. Så igår var det alltså dags att göra ett försök. Jag hade ingen aning om hur mycket det skulle kosta eller hur det skulle gå till det enda jag visste var att det var en lite "allternativ" behandling. När jag kom tid var han noga med att påpeka att han inte kunde garantera att jag skulle bli kvitt allergin efter en behandling men att ca 80 % av hans klienter faktiskt blir det! 80 %, det är rätt bra tycker jag och jag vill naturligtvis vara en av dom!

Den här mannen, Peter Lundgren som han för övrigt heter, är både trevlig och snabbpratande. Han har arbetat med bahandlingar i nästan 30 år och har utbildat sig i USA, Frankrike och England. Han ärbland annat utbildad hypnosterapeut, har en master i NLP (Neuro Linguistic Programming) och använder sig av kinesiologi. Om ni är intresserade av att läsa mer så kan ni klicka in på hans hemsida http://www.mbekliniken.se/

Behandlingen han gav mig är lite svår att beskriva då jag inte rikitigt har koll på allt men han testade min kropp med hjälp av kinesiologi (muskel test) och lade sedan de olka ämnena, som jag är allergisk mot, på mig och sedan "knackade" han på olika punkter på min rygg. Jag förstår att det låter rätt galet för den som aldrig varit med om något liknande och lite konstigt kan till och med jag tycka trots att jag inte alls är främmande för allternativa metoder.

Så, hur blev resultatet? Ja, idag regnar det som sagt vilket jag tror innebär lite färre allergiska pratiklar i luften =). Men jag har inte tagit någon medicin varken igår eller idag (förutom ögondroppar innan behandlingen igår morse) och jag har inte nyst en enda gång, ögonen kliar inte och jag känner mig rätt så allergifri! Peter berättade att allergin förhoppningsvis kommer att läka ut inom de två närmsta veckorna så helt perfekt blir man kanske inte på en gång. Men de närmaste dagarna blir spännande då det lär visa sig om jag tillhör de 80 & lyckliga eller 20 & olyckliga!

Och priset?! Jag var beredd på att få tömma hela spargrisen för en sån här behandling och när han skickade fram en lapp till mig med postgironumret och en summa på 700 kr kunde jag inte låta bli att utbrista: -MEN GUD SÅ BILLIGT!
Peter, blev till en liten pojke och sa: -Säg inte så då kanske jag måste höja!
Jag: -Ja, det tycker jag verkligen! 1000 kr borde du i alla fall ta!
Peter: -Jag håller till och med i kurser om sånt här med att våga ta betalt!
Jag: -Ja, det brukar ju vara så med behandlare!=)

Jag menar, herre gud, 30 års erfarenhet och utbildningar i flera länder och så tar karn knappt betalt! Jag hoppas, för hans egen skull att han genast höjer priset på sina behandlingar! 700 KR ÄR JU INGENTING, det är ju inte ens vad jag får betala för min medicinering under en sommar. Oj vad jag kommer att spara in pengar under resten av mitt liv om den här behandlingen nu fungerar på mig! =) =) =) =) =) 

/Lisa


0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑