Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



"Kerstins bröd med linfrö"

Idag har det inte hänt så mycket. Har varit på gymet med Peter och sen bara pluggat och ätit. Nu när jag har börjat aktivera mina muskler så blir jag hungrig som en varg! Lilla Vilja får passa sig så jag inte äter upp henne!;)
Jag och Peter började prata om att det var länge sedan vi åt ett gott bröd så i en pluggpaus (man måste ha många sådana) så slängde jag ihop mitt favoritbröd.
 
Receptet på det här brödet fick jag för några år sedan av Davids-kusinsers-mamma-Kerstin. Det är jättegott, nyttigt och superenkelt! Så som jag vill att recept ska vara helt enkelt.



Här är det om ni själva blir sugna. Det blir 2 st bröd:

2 dl linfrö (jag tar krossat)
2 dl solroskärnor
1 1/2 dl mörk sirap (man kan minska lite på mängden)
7 dl naturell youghurt
8 dl grahamsmjöl
1 msk bikarbonat
1 tsk salt

*Man kan även blanda i andra frön och nötter om man vill. Jag hade t.ex. i hackade mandel och pumpafrön.

Blanda alla ingredienser och rör ihop till en deg. Fördela degen i 2 formar.
175 grader i 30-40 min.



Godast är att lägga smör, ost och röd paprika på mackan, tycker jag =)

/Lisa


3 Kommentarer
matilda

Åh, de såg jättegott ut. Jag måste prova.

2010-10-04 @ 17:23:01
Lisa

Matilda; Ja gör det. JÄTTESTORT grattis till lilla ALMA!!! Fick ett mms med en bild på henne av Chatarina, så söt!=) Hoppas allt är bra med er! Vi ser fram emot att träffa er! Kram

2010-10-04 @ 18:25:54
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/
Matilda

Tack så mycket! Vi vill också träffa er.Kram

2010-10-14 @ 19:37:44


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑