Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Paulo Freire

Jag älskar citat så här kommer ett från en mycket klok man som ägnat sitt liv åt att hjälpa fattiga och fötryckta människor i sydamerika med att komma till insikt och medvetenhet om sin situation.

"Denna värld, som människan är placerad i,

är inte en statisk och sluten ordning,

en given verklighet, som hon

måste acceptera och anpassa sig efter.

Den är ett problem som man skall

arbeta med och lösa"

-Paulo Freire

Blev så glad när Simon skickade sms idag och undrade om vi skulle ses. Nu har jag något roligt att se fram emot efter skolan! =) Simon, du borde verkligen läsa Freires bok "Pedagogik för förtryckta" jag tror du skulle gilla hans tankar!

/Lisa

0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑