Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Värdelöst mynt


Foto:Lisa

Ja igår tappade 50-öringen sitt värde. Ganska skönt att slippa dom faktiskt. Jag hade 7 st kvar i plånboken.
Appropå plånbok, nu när jag bott här i södra Sverige i tre hela år så säger jag inte längre börs till plånbok vilket jag ju tidigare gjorde. Sen så uttalar jag "sju" och "Stockholm" lite varierande beroende på vilka jag umgås med tror jag. Men David är nog mer norrlänning än jag och dom flesta hör ganska snabbt att han kommer uppifrån. Lite svårare brukar det vara att höra VARS jag kommer ifrån =).

En helt annna sak, jääklar vad jag har ont i kroppen idag! Peter, du hade rätt i att träningsvärken skulle bli värre idag. Allt gör ont, att kliva ur sängen på morgonen, att sätta sig på toaletten, att ställa sig upp när jag suttit en stund vid dator, att gå ut med Vilja. Jag säger som jag och David brukar säga- Att det bara FÅR göra så här ont! Jag får trösta mig med att det blir bättre om några dagar och att det gör mig stark =)

Jag avslutar det här inlägget med några visdomsord;

♥ Var sann i ditt tal

♥ Ta ingenting personligt

♥ Ta ingenting för givet

♥ Gör alltid ditt bästa

-Don Miguel Ruiz


/Lisa

0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑