Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



D(avid)- vitamin

David Köpte i vintras på sig ett gäng D-vitaminer i en hälsokostaffär. Nu TVINGAR han mig att käka dom stora kapslarna. Mamma, du vet ju hur jobbig jag alltid tyckt det varit med stora tabletter! Men David tycker bara jag är fjantig..

Tydligen har mång forskare nu fått upp ögonen för D-vitaminet som verkar vara väligt bra för oss nordbor som inte får så mycket sol på oss under större delen av året.

Hittade lite fakta hos kostdoktorn:

D-vitamin är billigt, säkert och biverkningsfritt i högre doser än man tidigare trott.

Allt mer forskning talar för att D-vitaminbrist kan ha en roll i mängder av sjukdomar. Infektionssjukdomar, cancer, hjärtsjukdom, benskörhet, autism, generell värk/fibromyalgi, vinter- och vårdepressioner… listan på sjukdomar där ett samband misstänks är lång.

Att få upp kroppens nivåer till den normala för personer som regelbundet får stark sol på sig är därför smart. Det kan förebygga diverse sjukdomar, och några kända faror finns inte för friska.

Läs mer här

/Lisa

0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑