Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Det blir sällan som man tänkt sig

Var inställd på att plugga idag men så ringde en kompis och undrade om jag skulle med och plocka svamp. Mycket roligare än att plugga, tänkte både jag och Vilja! Så nu har vi varit ute i skogen ett bra tag och plockat svamp, rensat svamp och snart är det dags att smörsteka svampen och äta till middag. Vilja är både trött och nöjd efter att ha fått sprungit omkring i det fria.


 


/Lisa


2 Kommentarer
Chatarina

MUMS....det här är skogens guld. Vi har varit ute och plockat massor med trattisar och vardagsrummet ser ut som en svamptork. Vi fyller nu på frysen med kött (förlåt), svamp, bär och snart kommer löjrom. Härligt!! kram

2010-09-13 @ 09:45:02
Lisa

Chatarina: Ja det är underbart att leta och plocka sin egen mat =). Ja problmet är ju var man ska torka dom..när jag bodde hos mamma och pappa så brukade mamma torka svampen i bastun..kom ihåg det inte luktade så gott =). Kram!

PS! Jag äter ju också kött, fisk i stora mängder! =)

2010-09-13 @ 13:38:33
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑