Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Indienvännerna

Har haft seminarium på skolan idag. Vår lärare är pensionerad och hoppar bara in och undervisar i socialt arbete för att hon tycker det är kul. Vi elever brukar prata om att det är så tråkigt att skriva uppgifter när vi nästan aldrig får några kommentarer av lärarna på det vi skrivit. Vi hörde därför med vår lärare idag varför det är så. Hon berättade att lärarna INTE får betalt för att kommentera så OM dom gör det så är det på deras fritid! Hur galet är inte det?!? Ja, det förklarar ju en del saker. Hon berättade även att lärarna INTE får kommentera om han/hon tycker att någon elev till exempel formuelara sig på ett bra sätt eller något annat positivt. Det är ju också rätt knäppt! Lärarna vågar inte heller berätta det här för oss studenter och det är nog bara för att vår lärare idag är pesnsionerad som hon vågar berätta sånt här. Dom andra lärarna är tydligen så rädda att förlora sin tjänster om dom inte följer direktiven. Vilken galenskap!

Hur som helst, ikväll ska jag träffa min vänner som jag bodde med i Indien. Vi ska laga och äta sushi tillsammans. Ser fram emot det!=)




/Lisa



0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑