Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Inge socker

Idag har jag varit en sväng på stan och klippt mig, lämnat in skor hos skomakaren, och hämtat paket. Senast jag klippte mig var i Indien i april...så det var välbehövligt! I indien kostade det ca 50 kr på salong, här betalade jag 300 kr.

För första gången i mitt liv har jag beställt mat på internet. Men inte vilken mat som helst utan LCHF-grejer som Sukrin (allternativ till socker), vegetabilisk buljongskrydda (utan socker), mandelmjöl och fiber Husk!
För den som är nyfiken så har jag beställt det här.
Funderar även på att beställa tandkräm utan fluor på samma sida. Brorsan har nämligen talat om för mig att fluor är dåligt!



Så nu Peter kan jag bjuda dig på en efterrätt utan socker, bra va?! =)

/Lisa


9 Kommentarer
Chatarina

Hej Lisa! Intressant om fluoren. Hittade en massa att läsa på nätet. Här kommer en av sidora jag var inne på. http://art-bin.com/art/sallstrom_sw.html

Det blir nog att sluta med tandkrämen!

Sukrin: •Kcal (0) noll

•GI (0) noll

•Absorberande kolhydrater (0) noll

•Samma konsistens och massa som florsocker

•Passar diabetiker - höjer inte blodsockret alls

•Ingen laxerande effekt – vänlig för magen

•Förvandlas inte till fruktos – ingen påverkan på levern

•Orsakar inga hål – tandvänlig

•Naturligt sötningsmedel – inte konstgjort

Nu ska jag också beställa! Tack för tipsen!

2010-09-14 @ 10:48:29
Peter

Det här ska minsann testas! Tack för tipsen Lisa:)

2010-09-14 @ 11:56:38
Chatarina

Ett recept på en enkel och god dessert:

1. Skala och klyfta gröna saftiga äpplen (ta bort kärnhuset. IKEA har en super duper klyftare som tar bort "huset" också)

2. Lägg äpple klyftorna i en ugnsfast form

3. Strö över kanel, hyvla över lite smör och strö sukrin över. Ta det sukrin som ser ut som vanligt socker.

4. In i ugnen 200 grader tills klyftorna mjuknat och fått lite färg

5. Serveras med vaniljkesella el. hemgjord vaniljglass. Perfekt efter en middag!

2010-09-14 @ 12:34:50
Lisa

Chatarina: Vilken bra artikel du hittat om fluor!Jag kör på barntandkräm tills dess att jag beställt fluor-fri på nätet =). Smaken är väl inte vad man är van med med inte heller så sliskig som jag fått för mig att barntandkräm är. Innehåller minre fluor än vuxentandkrämen.

Sukrin är bra lite dyr bara men man behöver ju inte äta hur mycket som helst!=)

Kram!

2010-09-14 @ 12:38:26
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/
Lisa

Peter: Det var så lite så! Kram!

2010-09-14 @ 12:39:01
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/
Chatarina

Sockret är verkligen dyrt. Det blir att använda det sällan, eller hur? Jag har provat buljongen tidigare och jag är inte så imponerad av smaken faktiskt, tråkigt nog. Kram Chatarina

2010-09-14 @ 18:06:09
Lisa

Chatarina: Ja det är det fast jag har bara tänkt äta det ibland. Vanligt socker är ju ett gift, alltså inget vi behöver..så det här tycker jag är ett bra allternativ. Egentligen är det kanske BRA att det är så dyrt för då tänker man sig för innan man äter en massa!=)

Är det exakt den här buljongen som du testat? Det verkar ju finnas olika märken..

Kram!

2010-09-15 @ 09:20:13
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/
Matilda

Aj, mitt tandläkarhjärta värker när jag läser om fluoren. Den där artikeln känner jag igen, söker man på fluor på internet kommer en massa mer eller mindre sann fakta upp. Var bara skeptisk! Hoppas att jag inte kom med en massa pekpinnar nu.

Kram på er!

2010-09-18 @ 12:18:01
Lisa

Matilda: Jo jag förstår du känner så =). Och självklart ska man vara skeptisk till det mesta! Men jag blir väldigt skeptisk då man aldrig hört något illa om fluor alls och sedan får läsa artiklar om hur skadligt flour är. Och även om flour har en liiiten positiv effekt på tänderna så vill jag inte riskera min övriga hälsa. Läste tex om ett barn som hade dött för att han käka flourtabletter...det låter skrämmande..

Kram!

2010-09-19 @ 11:26:38
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑