Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Toppendag!


Vi startade dagen tidigt med fixa oss i ordning. Trots att solen lyste in genom fönstret så blåste det ganska kallt utanför så klädvalet blev därefter. Inga bara ben alltså. Jag hade som vanligt varit en väderoptimist och inte packat med någon varm jacka men det gick bra ändå. 


Kändes nästan som julaftonsmorgon då mamma hade med sig fina presenter till mig så som solpuder, mascara och rengöringskräm. Snällaste mamma!



Sen gjorde mamma en god omelett till frukost och så åt vi lite naturell yoghurt med frön och nötter.


Sedan begav vi oss mot t-centralen och jag passade på att fota ett fint träd på vägen..

Vi har haft en toppentrevlig dag då vi strosat runt i stan, shoppat en del och slutligen ätit en superb trerätters valborgsmeny på mysig restaurang. Visar fler bilder här imorgon =).

Hoppas ni haft en härlig valborgsmässoafton! =)

Kram/Lisa

 


1 Kommentarer
alfredo

ja verkligen, jag var nära havet och norrland är magisk när sommaren närmar sig.

Vi hade kompisarna och jag litteraturmöte.

Vi läste Thomas tranströmer som är en fantastisk poet. Här några prov på hans poesi:

"Sanningen ligger på marken men ingen vågar ta den.sanningen ligger på gatan . Ingen gör den till sin."

"Vi vet det inte, men anar det: Det finns en systerfartyg till vårt liv, som går en helt annan trad".

"Kapitalets byggnader, mördarbinas kupor, honung för de få. Där tjänade han. Men i en mörk tunnel vecklade han ut sina vingar och flög när ingen såg. Han måste leva om sitt liv".

"Deras cyklar begravda i grönskan, bara hornen stack upp".

2011-05-01 @ 16:48:03


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑