Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



"Må jag aldrig få teflonögon"


Bild: Google

Ernst Kirchsteiger är enligt mig en otroligt klok och fin man (människa) och jag imponeras av hans närvaro, energi, skaparglädje och avsaknad av rädsla inför att bryta mot den typiska mansrollen. En sådan människa gör mig glad! =) Han är i kontakt med både sin maskulina och feminina sida/energi, vilket jag anser att vi alla har inom oss. Han vågar helt enkelt vara den han är, innerst inne, utan att förställa sig. En otroligt bra förebild anser jag! Sen har han ju en sjuk känsla för färg och form vilket inte gör honom direkt sämre! ;) Sen tycker jag också att han verkar vara ödmjuk och kärleksfull och uppskatta naturen.

Här om dagen såg jag ett program av "Sommar med Ernst" då han bland annat var på besök i Abisko. När man satt högst upp på ett berg och tittade på solen som aldrig gick ner så han något i stil med "Må jag aldrig få teflonögon". Vad han menade var att han är glad att han är "öppen" och kan uppsktta allt det vackra i naturen och ta in den. Ofta när jag ser Ernst på tv så sitter jag och nickar jag "jamar" med för jag förstår hur han tänker och framförallt känner..

/Lisa

 


0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑