Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



"Alla hjärtans dag -biffar"

I måndags, på alla hjärtans dag, slängde jag ihop laxbiffar som jag, David och Peter åt tillsammans. Både Peter och David åt med god aptit. Recetptet på biffarna fick jag av min vän Lisa som hon bjöd mig och Anders på när vi var på besök.



Receptet på dessa enkla och mycket goda fiskbiffar:
(för 3 personer)

2 st laxfiléer (ca 100 g/styck)
100 gram kallrökt fisk
2 ägg
1/2-1 purjolök
vitpeppar
citron

Mixa allt tillsammans och stek sedan på medelhög värme i stekpanna. Serveras med potatismos, kokt potatis eller ris. Gärna en god grön sallad och för LCHF-aren haricoverts eller andra goda grönsaker! =) En kall dressing av turkisk youghurt med rivet limeskal är också supergott till.

Enklare och nyttigare blir det knappast =).
Smaklig måltid för den som vill testa!

/Lisa


4 Kommentarer
Laila

Det där ska jag absolut testa. Man kan bli lite less på laxbitar i ugnen.

/Laila

2011-02-16 @ 14:47:08
Lisa

Laila: Ja, jag håller med!

2011-02-16 @ 17:02:53
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/
Matilda

Oj, det lät gott. Det ska jag prova en dag.

2011-02-22 @ 21:11:03
David&Lisa

Matilda: Ja gör gärna det! Hoppas att allt är bra med er! Kramar från oss alla =)

2011-02-23 @ 09:54:57
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑