Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Hos Lisa i Skärblacka

I helgen har jag och Anders hälsat på vår vän Lisa i Skärblcka. Skärblacka är en mysig liten håla som ligger ca 15 km utanför Norrköping med mycket fin natur. Det är inte omöjligt att jag och David tar vårt pick och pack och flyttar dit till sommaren.



En supermysig helg med got mat, härligt prat, kalla men vackra promenader, mycket fikande, en sväng in till Norrköping och lite teckanande. Har också fått lite tips från växtproffsen Anders och Lisa om hur man bäst får frön att växa så nu ska jag minsann skaffa mig gröna fingarar! Idag ska jag åka och köpa både såjord och blomjord så att jag kan plantera de fröer jag fick med mig från Lisa. Fröerna till smörgåskrassen lade jag ut på en blött servett redan igår kväll så om ca 10 dagar bör jag ha god krasse att lägga på mackan.  

/Lisa

3 Kommentarer
Chatarina

God morgon! Att äta groddar ger väldigt mycket gott till kroppen. Gå in på http://www.nyfikenvital.org/?q=node/113 och läs om groddning. Där får ni bra tips!

Kram

Chatarina

2011-02-19 @ 09:12:15
Lisa

Chatarina: Godmorgon, ja dom verkar ju vara supernyttiga och nu måste jag ju nästan åka och köpa en sån där groddlåda som jag kommer ihåg att vi hade när jag var liten =). Brukar ni äta groddar? Kram!

2011-02-19 @ 10:34:00
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/
Chatarina

ja, vi gör ju det. brukar blanda i sallader och vi försöker äta så lite kolhydrater som möjligt. När vi ses så ska jag bjuda på riktigt god vegetarisk mat. Det tycker vi alla om. Längtar efter er väldigt mycket. Kramar från mig (jag tror även Thomas hälsar, fast han är i Hemavan, där det snöar och blåser. Han har gått långa promenader då han inte än kan åka skidor) kramar till dig och David och de underbara små djuren.

2011-02-19 @ 19:09:54


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑