Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Nu har jag fått min lilla mini-gris!

När jag var liten (kanske 7 år) så gjorde vi ett besök jordbruksgymnasiet. Det enda minnet jag har därifrån, förutom den äckliga stanken, var dom söta griskultingarna som man fick hålla i. Ååå va jag blev kär i dom och tänkte att en sån vore ju superroligt att ha! Och så nu, 20 år senare, så har jag ju i princip en liten minigris. Samma storlek, samma färg, kanske är min lilla Vilja aningens ointelligentare än en gris men annars är det nog ingen större skillnad! Och igår inhandlades en ny tröja till henne då den röda har sprungit och gömt sig. Utbudet på kläder för små hundar är inte jättestort och den enda tröjan som passade var en grisskär som naturligtvis fulländade Viljas mini-gris-utseende!


Bild på Vilja: Jag. Bild på gris:Google

Vad säger ni? Ser ni likheten?=)

/Lisa

2 Kommentarer
Inger

Hej Så söt hon är och vilken tur hon har dig. Att skaffa en gris är inte så dumt de är extremt kloka och det skulle nog vara lärorikt att få ha en gris. Vem vet, en sommar kanske vi slår till och köper några kultingar .....

Hälsingar till er all från Inger

2011-02-18 @ 20:02:30
Lisa

Inger: Tack Inger =). Ja att ha en gris verkar ju vara ungefär som att ha en hund. En kvinna på mitt jobb hade haft en minigris (som ju inte är så mini) och den bodde med dom inomhus. När den behövde gå ut så sprang den fram och tillbaka i hallen och lät =).

2011-02-19 @ 10:29:48
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑