Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Röda Lövet


När vi bodde i Nyåker (för ca 5 år sedan) bestämde vi oss en dag för att skaffa en till katt. Vi hade redan katten Mitzie men tänkte att det skulle vara kul att ha två. Vi hittade några kattungar på blocket som vi fastnade för och åkte därför ända till Skellefteå för att hemta hem en av dom. Den kvällen körde vi sammanlagt 50 mil och med oss hem hade vi världens sötaste kattpojke. Hela vägen hem satt vi och försökte komma på vad vi skulle kalla honom men det slutade med att han fick behålla det namn som den lilla flickan, i familjen som vi köpt honom av, hade bestämt, alltså Röda Lövet. Det blev sedan att vi kort och gott kom att kalla honom för Lövet. Tyvärr finns han ju inte kvar hos oss idag men jag kom i alla fall att tänka på honom igår när jag höll det här röda lövet i min hand.

/Lisa


0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑