Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



En bra dag


Vissa dagar känns bara så bra. Som denna tillexempel som börjades med en 1,5 timmes skogspromend med min vän Lisa. Vi hittade massa svamp, utan att behöva leta, som blev till en god svampomelett. Vi hittade både gula kantareller, trattkantareller och så tog jag även med en bit av en blomkålssvamp som jag aldrig tidigare testat. Men vi hade bara små påsar med oss så vi kunde inte ta med allt vi hittade. Efter att vi njutit av den goda lunchen så bjöd Lisa på mumsiga chokladrutor från igår och så kaffe på det.

Nu ska jag och hundarna strax åka till Norrköpings tågstation och hämta upp David som varit och segalt i Stockholms skärgård hela helgen. Eventuellt blir det en till sväng ut i skogen idag, för att plocka hem de svampar som vi fick lov att lämna, för David lät riktigt taggad när jag berättade om dagens skörd!

/Lisa


0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑