Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



I tvättstugan

Jag pluggar och tvättar. Tvättstugan i mitt hus är jättefin. Vilja hjälper så klart till. Jag testar att tvätta med "tvättnötter" för första gången. Det verkar fuka hur bra som helst! Vilja var såklart tvungen att sticka in nosen och lukta på nötterna och FY ve hemskt hon tyckte att dom luktade. Hon fnös och gnuggade nosen mot tassen.


Indiska tvättnötter. Hittade dom här på Nora marknaden. Annars går dom att beställa på olika sidor på nätet.


Här sticker Vilja in nosen i nötpåsen..


..och sen tittar hon på mig och säger: -Har vi inte tvättat färdigt nu!?!


I vanliga fall gillar hon att följa med till tvättstugan! =)

/Lisa


2 Kommentarer
Laíla

Hur luktade kläderna efter en tvätt med nötterna?

/Laila

2010-09-14 @ 09:00:46
Lisa

Laila: I princip ingenting, men så är ju jag fortfarande allergisk..men såg att man kunde droppa på lite etersik olja så att dom luktar som man vill!=)

2010-09-14 @ 12:40:39
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑