Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Pannkakor, igen!


Jag tycker att det är så himla praktiskt att slänga ihop en kolhydratsfri pannkakssmet, så jag gör det ganska ofta. Eftersom David är borta så gjorde jag bara en enkel smet för en person på 2 ekologiska ägg, 1 dl mjölk, 1msk fiberhusk (malda psylliumfrön) och en skopa proteinpulver (sånt som alla styrketränare har hemma). Jag använde ett proteinpulver med banansmak så man kan säga att det blev bananpannkkor =).

Blåbären plockade jag tillsammans med Billie och Vilja här om dagen. Vilja är som sagt en riktig hejjare på att plocka/äta bären och hon är smart som ser var jag har sett ut dom finaste och så skyndar hon före mig =). Billie tycker det är enklare att äta de bär trillat av från risen då vi andra plockat =). Det finns så himla mycket blåbär i skogen som ligger ca 200 meter från oss. Så imorgon tänker jag ta med bärplockaren och "gå lös" på bären. Jag menar, det vore ju himla osmart att ignorerar dessa underbara bär som är gratis och sedan gå på affären och köpa dom i vinter! Eller hur?

/Lisa


2 Kommentarer
Johanna

lyllo! I Norrland är det dåligt blåbärsår...

2011-08-14 @ 10:37:13
Blogg/Hemsida: http://www.johannawestberg.wordpress.com
Lisa

Johanna: Ja det känns faktiskt riktigt lyxigt ;)

2011-08-14 @ 14:38:41


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑