Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Sista terminen

Idag är första dagen på sista terminen för mig på socionomprogrammet. Jag ska läsa en kurs som heter "Barns utveckling och särskild utsatthet". Jag tror att det kommer bli intressant. Idag har jag alltså varit en sväng på skolan och sedan tränat. Har inte så många roliga bilder att visa så jag lägger upp bilder på vad jag har käkat idag =).

Efter en blöt, slaskig och halkig morgonpromenad gjorde jag mig en portion gröt med mycket kanel. Jag har faktiskt blivit lite beroende av kanel så jag hoppas att det är en hälsosam krydda!


Sen slängde jag i mig en tallrik fil med ännu mer kanel och en macka med makrill och keso innan föreläsningen.
Har ingen bild på det dock =).

Efter föreläsningen tog jag en proteinbar med pepparkakssmak som smakar som mjukpepparkaka och en proteinshake med mint och chokladsmak just innan träningen. Mmmm..visst låter det gott?!=)

Har precis ätit den här måltiden nedan som var himla god =).


Vad har ni ätit för smaskigt idag då?=)

/Lisa

8 Kommentarer
alfredo

Ingenting särskilt gott.

jag kom från skolan mycket hungrig tyvärr

2011-01-17 @ 20:08:46
Inger

Kycklingfile med timjan gröna oliver samt sallad. Vi har ett enda kaos i köket så jag har lådor i frysen som jag ska överleva på tills dess mitt nya läckra kök är på plats. Troligen klart på fredag. Jag tror du kommer att trivas i mitt nygamla kök. Kram från Inger

2011-01-17 @ 20:21:02
Lisa

Inger: Det låter som en god och nyttig middag =). Va spännande med det nya köket, det blir säkert toppenfint! Kram

2011-01-17 @ 21:05:19
lisa

Alfredo: Ja så blir det ju ibland!kram

2011-01-17 @ 21:06:54
Chatarina

Vi har ätit kalvfrikadeller i dillsås med mycket grönt och lite spagetti till. Frikadellerna är gjorda av ekologisk färs förstås. Lunchen bestod av mozzarella- och bacongratinerad kycklingfilé med rostade färska rödbetor samt morötter i olika färger. (rester från en av helgens middagar)

mellanmål - liten skivad bananbit och skivad härligt god clementin med lite keso och KANEL!!

Försiktig med kanel - stora mängder inte bra!!

2011-01-17 @ 21:57:31
Laila

Jag och Simon har varit hos morfar och mormor på middag. Gott som vanligt.

Gravad lax på tunnbröd, fläskfilegryta och grönsaker.

Simon har varit här en vecka men i morgon åker han till Stockholm igen.

Ha det bra och många kramar/ mamma

2011-01-17 @ 22:12:24
Lisa

Chatarina: Det lät väldigt smaskigt! Ok, lagom med kanel alltså..

2011-01-17 @ 23:09:08
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/
Lisa

Laila: Va trevlig att bli bjuden på middag en måndag! Hälsa lillebror! Kram

2011-01-17 @ 23:10:53
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑