Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Är det Lucia idag?

Alltså jag har ingen koll längre men det blir väl kanske så när man blir äldre =). Idag har jag suttit med uppsatsen från 10 på morgonen till nu (20.30). Men bra har det gått och målet att vara klarar innan den 20:e känns inte omöjligt! Tog just en liten paus och gjorde mig lite te och åt några torkade bär och frön och då slog det mig- allt går i arv! Är det inte så att nästan hela släkten på min mammas sida är lite galna i just torkade bär, torkad frukt, frön och nötter? Ja, det låter kanske lite konstigt men jag tror faktiskt att det är så!

Min mamma är allergisk mot mandlar sedan hon fick dille på dom när hon väntade mig (eller Simon) och jag har även för mig att mormor eller var det kaske moster Inger som hetsåt linfrön tidigare...hm mormor var det nog!Senast jag pratade med mormor så berättade hon om något bär på nån buske, som jag aldrig ens hört talas om, som hon tydligen varit och plockat.. Ja det är ju en lite underlig besatthet vi har i vår släkt och det är som att vi lurar oss att tro att vi är nyttiga när vi häller i oss massa nötter, frön och torkade bär och frukt. Idag när jag var och handlade så kunde jag inte låta bli att köpa på mig en ny produkt i "nöt-frö-fruk-bär-samlingen" nämligen GOJIBÄR. Åh GUD så goda dom var! Dom ska tydligen vara fullproppade med antioxidanter och annat nyttigt MEN jag avråder er andra smygberoende i min släkt från att köpa dessa för dom är alldeles för goda att ha i filet, äta som snacks, att baka med, att gå och småäta på osv..


Min samling här hemma; Solroskärnor, pumpakärnor (åh så goda!), Krossade Linfrön och så Gojibär! Kom just på att jag glömde att fota Psylliumfröna..

/Lisa

2 Kommentarer
Inger

Jo nog finns vissa genetiska drag....

Nu finplanerar vi det sista inför julbordet. Är det något som inte får saknas? Finns det något nytt som bör finnas? Så kul att vi får träffas och umgås. Kram Inger

2010-12-13 @ 22:47:38
Lisa

Inger: Ja absolut =). Rödbetsallad är viktig för min del och romröra till tunnbröd! Blir jättetrevligt!=)Kram

2010-12-14 @ 09:44:58
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑