Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Stenar, stenar och åter stenar =D

Vi hade varit inne i stan en sväng och stödhandlat lite mat inför helgen. När vi av en slump (slumpen=ingen tillfällighet) på hemvägen passerade förbi en affär vi då och då besöker som säljer allt från rökelse, böcker, smycken, drömfångare och annat andligt mys. Vi kände båda två att vi var tvugna att stanna bilen och gå in en stund.
Stenar är för oss båda ett stort intresse och det blev ett par stycken som fick följa med hem även denna gång. Detta i sig måste jag väl erkänna är ett lite annorluna och autistiskt särintresse. Trots att jag är väl medveten om detta är jag ändå en stolt stensamlare och använder dem flitigt (tur att stenar inte slits så lätt). Jag bär alltid med mig en sten i fickan vart mina fötter än bär mig. Väl inne i affären fångade en sten in mig ganska omgående, otroligt att de kan kännas så olika. Var på väg att lyssna till min nya ekonomiska sida som sköter mina affärer sen en tid tillbaka. Den sa med hög stämma att detta var aldeles för dyrt. Men efter att ha stått i val och kval några minuter valde jag idag att lägga ekonomin på hyllan för en stund och köpte istället 3 stycken! Jag gillar ändå min impulsiva sida som tyckte att jag skulle ha tillit till universum och tillit till mig själv. Nog om detta jag har mat på bordet och hyran är betald =D 
Jag måste tillägga att Lisa också köpte tre stenar, dock fick jag betala det tiodubbla!
/David

Klicka på bilderna för att se dom större!

    
Foto: Lisa
 

1 Kommentarer
Leni

Hej!det här med stenar måste ligga i generna. Så många stenar som grävts upp, lyfts, burits, skapats med mm mm här ute i stugan. Själv har jag samlat stenar från alla mina resor runt om i världen och har ganska många framme har jag märkt. både i stan och här ute har jag en speciell sten som bokstöd, så att jag kan läsa när jag äter tex.

Kommer ihåg att när jag var barn talade jag så fort och otydligt och fick då lära mig att lägga små släta stenar i munnen, för att på så sätt tala saktare. Annars var det risk att dom åkte ner i magen. Det hjälpte faktiskt och kul var det också.



Stenarna på bilden ser spännande ut, speciellt den ljusblå som är lite 3-kantig, men även den turkosa stenen tilltalar mig. Stenar är väldigt personliga och dom är trogna framför allt. här ute ligger dom på samma plats och väntar på mig.

Underbart att gå barfota på solvarma stenar eller varför inte lägga sig på en större och låta värmen sakta smyga in i ryggen eller magen.... solvarma klippor är oslagbara - det är väl de enda som fattas just här ute. Lycka till med tumlande fjäderlek... Stora Starka till er 5./Leni

2010-06-12 @ 15:33:28


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑