Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



My name is Khan



Nä men oj vilken bra film vi just såg! Denna indiska (!) film hade biopremiär medan jag var i Indien förra vintern och vi hade tänkt se den då men det blev tyvärr aldrig av. Kanske pga av att vi inte hade allt för stora tankar om Bollywood-filmer efter att ha kikat på några. En typisk sådan brukar innehålla mycket sång och dans, skådisar som spelar över och en töntig kärlekshistorier som varar under ca 3 timmar. Och dom verkar bara ha en enda "bra" skådespelre i Indien (killen på bilden ovan) som spelar "den snygga coola killen som är taskig mot alla tjejer". Ja det var alltså anledningen till att jag inte hade allt för stora förväntningar på "My name is Khan". Men där hade jag fel! Den här filmen är otroligt gripande och huvudpersonen som spelar en autistisk man gör det riktigt trovärdigt. Den är visserligen lång, nästan 3 timmar, men otroligt sevärd och både jag och David ger den betyget:

4
tassar av 5 möjliga! =)

/Lisa

0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑