Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Dr. Dave

Man skulle nästan kunna tro att jag är sjuk med tanke på att jag numera ska äta dessa stora tabletter varje dag..egentligen ska det vara fyra men jag vägrar! Doktor Dave ger mig i alla fall godis när jag varit duktig och käkat dom äckliga C och D -vitaminerna..precis som när man var liten och fick geléhallon efter att man svalt spyäcklig penicilin. Det väsrta, kommer jag ihåg, var att man var tvungen att äta medicin trots man inte var sjuk men för att man hade en lillebror som var det...
Simon, kommer du ihåg geléhallonsmutningen?=)




/Lisa

8 Kommentarer
Laila

Gelehallon?

Vilka traumatiska barndomsminnen.

kram mamma

2010-09-25 @ 20:37:32
Chatarina

Jag har en synpunkt här. Med tanke på all den nyttiga mat som du äter Lisa så tvivlar jag på att du behöver extra vitaminer. Jag tror du lugnt kan skippa det här....ursäkta DR. Dave!!!//kram, kram

2010-09-26 @ 10:24:41
Lisa

Laila; Ja visst =) Kram!

2010-09-26 @ 18:02:05
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/
David&Lisa

Chatarina; Det är svårt att äta solen Chatarina! Men kul att du kommer med synpunkter, det gillas! Dock ska man aldrig ifrågasätta en doktor (David);)

Stor Kram!!

2010-09-26 @ 18:03:51
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/
Chatarina

Jag trodde att du visste att även fet fisk samt även annan mat innehåller D vitamin och áv den anledningen tror jag fortfarande att du inte behöver extra vitaminer eftersom du äter bra mat och dessutom är du ju ute med vovvarna i solens ljus och blir utsatt för dess UV strålning. //släpp de extra pillren, du behöver dem inte, I promise. Det äts alldeles för mycket onödiga vitaminpiller. Kram

2010-09-28 @ 21:51:25
Lisa

Chatarina: Tyvärr är det ändå svårt att få i sig tillräckligt med D-vitamin från maten. Solen är livsviktig för oss människor och det är kanske ingen slump att jälvmordsantalet är högre i Norrland än i södra Sverige..Kram!

2010-09-30 @ 10:08:22
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/
Chatarina

Vi tar en diskussion om detta när vi ses vännen min. //Chatarina

2010-09-30 @ 22:52:12
Lisa

Ja, men det är ju också helt ok att tycka olika! Kram! =)

2010-10-02 @ 12:48:58
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑