Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Barn är underbara, roliga, naturliga, spontana..


På förskolan är barnen nyfikna på mina nytillverkade halsband. Alla vill se och känna och frågar vem figuren på smycket är.


Onsdag. Mitt i veckan. Skönt. Snart fredag igen =). Veckorna passerar snabbt i och med att dagarna går i ett. Barnen på förskolan är underbara och det är så roligt att vara med dom. Man lär sig mycket av dom, om sig själv, och dom har så mycket kärlek att ge. Vilken tur att jag kunde få ett sånt här jobb trots att jag inte utbildat mig till förskollelärare. Jag tror att det här passar mig mycket bättre än att exempelvisjobb på  socialkontor, fängelse eller behandlingshem. Det här känns som ett mer positivt arbete och samtidigt har jag nytta av min socionomutbildning.

Ha en fin onsdag!

/Lisa


0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑