Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Baka, baka smarrig kaka!


Behöver  jag säga att jag och Lisa åt upp nästan hela kakan på en gång? ;)

Här kommer receptet på den goda chokladkakan/tårtan som jag och Lisa avnjöt i fredags framför idol. Den är superlätt, inte allt för onyttig och väldigt saftig.


Min vän Lisas saftiga chokladtårta.

3 ägg
2 dl socker (man kan ta lite mindre om man vill)
1 burk kesella (250g) fungerar bra med 1% fett men man kan ta 10% också om man vill =)
1 dl vetemjöl
Nästan 1 dl kakao
1/2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
2 msk smält smör
1 msk starkt kaffe eller vatten
1 vitchokladkaka

Så här gör du;

Vispa ägg och socker.
Blanda torra ingredienser.
Rör ihop alltsammans och grädda i ugnen på 200 grader i 20-25 min, men inte för länge!! Ta ut kakan och lägg på den vita chokladen som får smälta över. Låt kakan svalna något innan du hugger in! =)

/Lisa


2 Kommentarer
Eva

Jag ar uppvaxt med Lisas underbara bakverk! Gissa om man saknar dom!

2011-10-29 @ 21:36:53
Lisa

Eva: Det förstår jag=). Nu har jag ju turen att bo nära Lisa och blir därför ofta bjuden på hennes gosaker ;)

2011-10-29 @ 22:06:36
Blogg/Hemsida: http://tillvaro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑