Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Blodiga biffar, vegetariska såklart! =)


Ikväll bjöd vi Lisa på vegetariska biffar, hemmagjord bearnaiseås och kikärtssallad med rödkål. Och vinglasen fyllde vi med ruccolasmothie. Allt blev så gott så jag tänkte dela med mig av allt här och först ut är alltså dom vinröda biffarna. Vi har inte följt något exakt recept så man får själv känna sig för hur mycket man vill ha va varje =).

Blodiga, vegbiffar


Du behöver:
Morötter
Potatis
Rödbetor
Zucchini
Färsk ingefära
Vitlök
Buljongkrydda
Något att binda med, tex maizena, potatismjöl lr fiberhusk
Olivolja
Salt & peppar

Börja med att riva morötter, potatis, rödbetor och zucchini och ingefära. Lägg i en stor bunke och pressa i vitlök och krydda med salt och peppar. Rör om (gärna med händerna) och tillsätt maizena, potatismjöl eller vad du nu väljer. Forma till lagomstora bollar och lägg på en plåt med med ordentligt med olja. In i ugnen på hög värme (kanske 225 c) i ca 10 min. Ta sedan ut plåten, sänk värmen något, och platta till bollarna till lagomt tjocka biffar. In i ugnen igen till dess att biffarna fått en lite krispig yta.
Färdigt!

/Lisa


0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑