Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Ett tema


Under min konstutbildning på Solviks Folkhögskola ingick foto. Vi fick prova på att fota och framkalla i labb men fick också lite undervisning i bildkomposition och hur man fördelaktligen bör tänka när man fotar. Det här är ju 6 år sedan nu men jag kommer ihåg att en av mina lärare sa att det kan vara bra att "tänka i teman". Hon menade att när man exempelvis är ute och reser så kan man bestämma sig för ett visst tema istället för att "fota allt". Igår, under en promenad, valde jag att göra det och som ni kanske uppmärksammat blev mitt tema blått. Det är faktiskt ganska roligt att vara på "jakt" efter exempelvis en färg, ett mönster, ett föremål eller en viss sortens människor.

/Lisa


0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑