Vi är ett norrländskt par som sedan några år tillbaka är bosatta i Örebro. Våra intressen är bland annat djur, natur och kreativt skapande i olika former.

Vi tillverkar och säljer smycken av silver och halvädelstenar som går att köpa på vår hemsida; www.energismycke.n.nu

/David&Lisa



Hassel och Kastanj


När jag är ute i naturen här så stöter jag på sånt som jag aldrig sett förut som tillexempel Hassel och Kastanj. Jag är INGEN natureexpert och tidigare har jag kanske känt igen max 4 trädsorter men nu vet jag alltså även hur Hassel- och Kastanjeträd ser ut och jag förstår också varför man säger att något är kastanjefärgat =). Det är nog en av min mammas favoritfärger (fast jag tror hon skulle kalla det rostbrunt) för när jag växte upp hade vi både möbler och tyger i denna kastanjeröda färg. Och när jag tänker efter så är ju min kära mammas absoluta favoritfärg (som hon ofta klär sig i) limegrönt så hon måste ju absolut ha inspirerats av Kastanjeträdet med dessa gröna frukter med kastjanjefärgade innehåll! Men jag förstår henne för kastanjeröd och limgrönt är en vacker kombination! Det tyckte också Lila som var VÄLDIGT nyfiken på vad jag tagit med in och hon började genast jonglera med en kastanjefrukt (kallas det för frukt eller vad är det?).

Det har varit lite dåligt med uppdateringar här på bloggen de senaste dagarna men det är för att jag inte haft med mig kameran när jag varit ute. Den är ju ganska klumpig och om jag är själv ute med hundarna så blir det så mycket att hålla koll på. David är och seglar i Stockholm och jg ör alltså tillbaka i Skärblacka. Vi gjorde ett snabbt byte helt enkelt! Men han kommer tillbaka imorgon och på tisdag nästa vecka förljer jag med brorsan till Macau och då lovarf jag att uppdatera med massor av bilder från norra Kina!!! =)

Nu blir det en snabb sväng till gymmet och därefter kladdkakemys med min kompis Lisa =).

Trevlig lördagkväll på er!

/Lisa


/Lisa


0 Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ↑